Blog

WHO WANTS TO BE A DINOSAUR?

Dziś wiosenne porządki na blogu. Prezentuję zbiór pomysłów z fanpage’a publikowanych z okazji Dnia Dinozaura 🦕🦕🦕. Jak zwykle będzie coś łączącego w sobie zabawę z nauką, radość z tworzenia własnych strojów z usprawnianiem małej motoryki oraz… zabawimy się w archeologów! Zapraszam do inspirowania się i zaczęcia przygotowań- kto powiedział, że Dzień Dinozaura może być tylko raz w roku??? 😉

DIGGING TIME!

Hołdując zasadzie, że największą motywacją do uczenia się jest motywacja wewnętrzna przygotowałam takie oto szkielety dinozaurów z masy solnej do odkrycia 👀. Dzieci odsłaniały je przy pomocy pędzelków.

Posmarujcie masę olejem- foremki będą łatwiej odchodzić.
Wyszły naprawdę piękne 😍
Przedszkole publiczne to i produkcja masowa 😉

Skamieliny polecam przykleić do papierowych tacek (znając pokłady energii niektórych dzieci domyślam się, że dinozaury mogłyby nie doczekać odkrycia 😅) i zanurzyć w bułce tartej lub mące pełnoziarnistej. Co później? Gdy już odsłonimy nasze szkieleciory sprawdzimy w książce nazwę, a potem wysłuchamy piosenki, z której dowiemy się który z dinozaurów żywił się mięsem 🥩, a który był wege 🌱🌱🌱. Piosenkę znajdziecie na youtube- „Have you ever seen a dinosaur?”.

Cisza i pełne skupienie… było warto 😀

WHO WANTS TO BE A DINOSAUR?


A oto prosty przepis na to, aby dzieci upodobniły się do dinozaurów. Po co? Bo to kapitalny pomysł! 😉 Poza tym łatwiej wejść w rolę podczas zabaw. W dodatku- większość pracy mogą wykonać same! Ja moim sześciolatkom wycięłam jedynie paski i kształt stóp- reszta roboty należała do nich 😉
Co wykonujemy? „Głowę” dinozaura połączoną z grzebietem i ogonem (kolce obowiązkowe…albo i nie) oraz stopy z pazurami w postaci nakładek na kapcie 😉

Prosta obrazkowa instrukcja dla dzieci.


Mój dino wygląda jak połączenie żaby, węża i bliżej niezidentyfikowanego zwierza, ale cóż 😀 😀 😀
Pamiętajcie, żeby całość wykonać z bloku technicznego. A nakładki na buty można spiąć zszywaczem lub- jeżeli mają być wielorazowe- użyć spinaczy biurowych 🙂

„Dziecinnie” proste 😉


Po wszystkim możecie zaśpiewać piosenkę (nadaje się szczególnie dla najmłodszych). Śpiewamy ją na melodię i w ogóle podobieństwo piosenki „My favourite pumpkin” Dream English:

🎵 This is my favourite dinosaur,
This is my favourite friend.
x2
It has one long tail (one tail)
Two funny eyes (two eyes)
Three/ Five scary teeth (three/ five teeth)
Funny, scary, ahhhh! 🎵

Niektórzy naprawdę weszli w rolę 😉

MATHS WITH DINOSAURS

Pora na papierowe nauczanie! Żartuję, choć… niekoniecznie . Dobry patent na zabawy matematyczno- przyrodnicze. Cały czas pozostajemy w świecie dinozaurów. Wykorzystałam obrazki z dinozaurami, kolorowy papier, mazaki oraz cyferki wycięte ze starego kalendarza.

Co z tego wyszło? Pomysł na kilka aktywności matematycznych 🤩. Do wykorzystania zarówno w grupach młodszych jak i starszych dzieci. Oto główny pomysł:

Pod przeciętymi skorupkami jaj ukrywamy obrazki dinozaurów. Na poszczególnych częściach umieszczamy cyferki z kalendarza. Obok kładziemy mniejsze jajka z działami matematycznymi (dla prawdziwych mistrzów!) lub różną ilością kropek (dla tych mniej zaawansowanych) 😉 . Dzieci rozwiązują zadania, a w nagrodę mogą odkryć kawałek skorupki i spróbować odgadnąć, kto kryje się pod spodem! Zadania można wykonywać indywidualnie i grupowo 🙂 .

To od możliwości Waszych dzieci zależeć będą zadania 😉
Co kryje się w pękających jajach?

Jako przerywnik polecam po każdym odkryciu dinozaura naśladować ich ruchy- obrazki pomagają- można np. wyciągać szyję jak diplodok albo latać jak pterodaktyl… Aha, zapomniałam: totalnie nie znam się na dinozaurach i ich nazwach dlatego na zajęciach zwykle przypominam sobie ich nazwy i dodatkowo zapoznaję się z nimi bliżej bazując na wiedzy moich zerówkowiczów 😀 oraz książek, w których można dinozaury odszukiwać 🙂 .

A poniżej lista aktywności, do których jeszcze można wykorzystać te same materiały:

👁‍🗨 układamy tyle jaj dinozaurów, ile wskazuje kartonik z cyfrą,

👁‍🗨 przyporządkowujemy cyfry do określonej ilości jaj,

👁‍🗨 tworzymy zbiory jaj dużych i małych (ćwiczymy określenia big & small), porównujemy liczebność zbiorów (more & less); może uda się zrobić proste gniazda z bibuły i tam będziemy umieszczać nasze jaja? Jeden szczegół, ale robi różnicę!

👁‍🗨 z dinozaurzej jajecznicy (oh no!) tworzymy całe jaja (percepcja wzrokowa),

👁‍🗨 ćwiczymy nazwy kolorów,

👁‍🗨 utrwalamy znajomość czasowników ruchu.

Jak Wam się podobały moje aktywności w świecie dinozaurów? Czy macie jeszcze inne pomysły na działania związane z tymi materiałami? Napiszcie koniecznie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *